Пејзаж

Сунчеви зраци благо покуцаше на мој прозор и нежном топлином га отворише. Зора се нечујно, у шареним чарапама, полако увуче у моју собу доносећи свежину летњег јутра и мирис боја.

Нисам могла да одолим мирисном ваздуху, који ми залелуја завесу позивајући ме у шетњу. Како сам била на селу, једино место које ми се учинило погодним за шетњу била је обала Мораве. Кренух ка реци пробијајући се кроз чипкасте завесе врба, које љубоморно чувају све тајне Мораве. Чак се и беличаста магла уплела у врбине прутеве не дозвољавајући моравској лепоти да побегне у околне врбаке.

Нисам ни знала како су лепа јутра на Морави. Посматрам бисту воду која облива сјајне каменчиће гладећи њихову површину. Јутро тек руди бацајући сјај на пенушаве моравске таласе. Тихо је. Као да нико не жели да постиди небеског шетача што се тек наднео над Моравом. Чак се и детлић ућутао, а и жабљи хор је, изгледа, на паузи. Само река жубори причајући своју древну причу. Разумеју је само они који су навикли на њене ћудљиве таласе, на тајновите рачве, застрашујуће брзаке и питоме тишаке.

Пљусну нешто недалеко од мене. У распрсканим капљицама огледаше се златне искре сунца, а мене кругови који су се све више ширили водом, уверише да је то била нека велика риба. Тек тада постадох свесна да нисам ја једина која разуме ову реку. Живот буја у њој, над њом и око ње. Као да је и сама Морава пожелела да подели своју животност са мном, поскочи неколико пута праћакајући рибе, а затим отера рој лептира у извидницу.

Каква тишина, какав мир! Па, овде живот буја. Морава сваким покретом, таласићем показује своју живост и снагу. Бацајући каменчиће у њене бистре таласе и ја за тренутак постадох део моравске енергије.

3 thoughts on “Пејзаж

Оставите одговор

