На још једној животној раскрсници

Сећате ли се како смо се срели, упознали и постали блиски и то толико драги једни другима да све ово време узаједништва нисмо дозволили ником да нас растави, завади и преотме нам тајне и жеље. Сећате ли се како је сваки нови школски дан био лепши не због обавеза, већ због прилике да се поново сретну другарска лица, а мож+да и узврати понеки заљубљени поглед. Заједно смо делили и грдње и похвале, а сада смо на још једном заједничком задатку. Са ове раскрснице на којој нас је живот закрчио свако од нас мора наћи свој излаз. Као у кружном току, више је могућности изласка са ње, па смо сви збуњени и питамо се куда кренути. И ја се мучим истим питањем.  Шта ће се десити ако одаберем погрешан пут? Можда ме он уведе у слепу улицу? Да ли ће бити времена да се окренем и вратим на раскрсницу?

До сада је био обичај да се пред сваку контролну вежбу, пред сваки писмени задатак или најављено испитивање нађем у шкрипцу. Обично ми је недостајао још само један дан да довршим све што треба, јер као и већина мојих вршњака не учим редовно. Онда заседнем и за кратко време хоћу пуно тога да запамтим, а не пође ми за руком баш сваки пут. Уосталом, и то што запамтим задржи ми се у глави много краће него што ми се чини да би требало. И сада ми је потребно још мало времена, још само неки месец, па ћу одлучити шта ћу са собом. Како да сада одједном изаберем шта ћу са читавим с будућим животом? Чиме ћу себе учинити конкурентним на тржишту успеха?

Моја мајка каже да смо ми „Кока-кола“ генерација. У почетку ми није било јасно шта то подразумева, али кад мало боље поразмислим, долазим до закључка да је она можда и у праву. Ми бисмо све брзо да обавимо, а ја сам све уверенији да су стари људи били паметни када су рекли да је све што је брзо – и кусо. У то се уверим нарочито кад се нађем у ситуацијама попут ове када треба донети битну одлуку..

Могу да се сложим са својом мајком да је површност једна од основних особина савремених тинејџера. Одрастајући у не тако идиличној економској ситуацији, када родитељи јуре с посла на посао, ми смо препуштени себи. Можда смо неке, не баш праве вредности, прихватили из холивудске продукције. Истина је да више волимо хамбургере и помфрит од сарме и пуњене паприке. Али, истина је и да свака наредна генерација младих људи, који тек закорачују у свет одраслих, доноси све више и више измењен став према раду и стицању знања.

Данас се сматра неписменим човеком онај ко не користи рачунар, не зна бар два страна језика, не вози аутомобил и не зна да напише свој CV. За нама су времена када се посао лако добијао, а још лакше задржавао. Данас не само да је огромна конкуренција у „борби“ за посао, него се знање подразумева. Данас ни диплома није највећа препорука за опстанак. Једини критеријум и мера свих квалитета јесте ниво знања који појединац собом носи. Само нам знање примењено у пракси може омогућити напредовање и градњу жељене каријере. Скривање иза диплома и титула све је мање у моди. Показати да знаш како се нешто ради, много је битније него говорити о свом знању. Зато, на самом почетку треба схватити да не учимо за школу, већ за знање, за себе и свој успех.

Није битно прочитати лектиру да не би добио слабу оцену, већ због тога што је то изграђивање сопствене личности. Иако је данас све важнија специјализованост за неку област, не можемо се крити иза парола да нам невољени предмети никад неће бити потребни у животу, јер ћемо студирати нешто друго. Свака трунка знања значи да себе чинимо бољим и квалитетнијим човеком. Стицање знања је најбољи поклон који себи можемо да дарујемо.

Поучени искуством својих родитеља, који кроз све муке транзиције пролазе без искуства претходника, ми ћемо закорачити у будућност мудрији за њихову патњу. Сви који су схватили да не уче за оцену, већ да би себе унапредили, стичу основно право да се боре за опстанак у савременом друштву. Њиме не владају најјачи, већ најпаметнији, најстручнији и најупорнији. Мислим да ће и моја одлука на овој раскрници живота бити она са називом – знање.

Оставите одговор

