Недељко Попадић

Аха, прешла сам вас! 🙂 Мислили сте да ћете одмах да читате песму! 🙂

Не знам како на вас утичу песници, али ја им се дивим откад знам за себе, чак и пре него што сам схватила да не знам да пишем песме. Кад сам ја ишла у основну, песници су посећивали школе, а деца су се томе радовала. Ја сам била одушевљена када сам први пут видела Добрицу Ерића уживо! 🙂 Еј, замислите, песник „из моје читанке“ са ТВ-а “сишао“ међу нас ђаке, можемо да га чујемо, додирнемо…

Да објасним млађим генерацијама битну ствар – ми тада нисмо имали Фејсбук и није Добрица Ерић могао да ми буде „френд“. Данас, додуше, може, али нисам га потражила. Е, потражила сам неког другог! 🙂 И нашла га! 🙂 И замислите, сад ми је Недељко Попадић „Фејсбук“ пријатељ! Још је и коментарисао моје постове!!!! Јупииии! 🙂

Рекох већ да не знам да пишем поезију, никако ми не иду ти стихови и риме, мука жива! 🙂 Решим ја да пишем песму, седнем сва надахнута темом и пишем… пишем… и напишем…ПРИЧУ! 🙂

Али, сам зато захваљујући својим песницима-ђацима упознала песника-витеза Недељка на Фестивалу “Под маслином“ у Бару пре неколико година… 2003. год, а после сам захваљујући својим ђацима уживала у „Витезовом“ дружењу с децом када Недељко окупи своје пријатеље песнике – велике и мале и слави славу најпознатијег листа за децу у Србији, „Витеза“.

Kако смо се дружили с “Витезовим“ песницима описали смо у школском листу (на мом блогу, категорија ОШ “Војвода Пријезда“ – Сталаћ), а како је песма мале Милице, која је у Бару тада освојила 2. награду нигде није објављена, осим у алексиначким новинама “Реч радника“, прави поздрав песнику је песма оних који долазе:

Где домују маслине и љубав,

 Милица Ђорђевић, 5/1 (2003. године)

На далеком месту,

далеко одавде,

тамо где понекад замирише крин,

живи један тужан маслин.

У свом нежном срцу

крије своју love

јер је безгранично заволео

Маслину Val.

 

За љубав своју

никоме није рекао,

само је зелених очију

густи сјај потекао.

И данас

иако вековима стар,

непрекидно тече

Маслинов нектар.

И лечи оне

који знају

да у срцу Маслина

домују love и Val.

И данас кад сусрећем песнике, осећам неку посебну енергију којом они зраче, а с Недељком је мало другачије…Сретнете песника и он вас озрачи својом посебношћу и добротом, а онда се делић те енргије пренесе и на вас и дуго одсијава вашу душу. Тако се осећам и кад читам његове песме – радосно и тужно у исто време, и памтим их дуго (а нисам од оних који воле да уче напамет, чак и не смарам децу тиме)! Волела бих да сам ја написала многе од његових песама, али ова ми је посебно драга:

НЕКИ ТЕ НЕ ВОЛЕ ЉУДИ, Недељко Попадић

Постоје људи, мој сине,
који те не воле, тако…
Ал немој да те то брине,
не може волети свако…

Свеједно да ли их кориш,
или им дарујеш цвеће.
Предаш се или се бориш…
Неки те волети неће…

Заједно теку вам дани.
За исти сто ћете сести.
Али сте светови страни
који се не могу срести.

И можеш пружити руку,
вадити срце из груди,
признати патње и муку…
Неки те не воле људи.

И можеш брод кад им тоне
џиновском снагом га дићи,
опет ће да те се клоне!
И свом ће острву ићи…

И зато настави даље.
Неодлучни су слаби…
Господ ти ветар шаље!
Не осврћи се и граби!

Разапни једра и маштај.
Побеђуј метар по метар.
И праштај. Праштај им. Праштај.
Није им наклоњен ветар!

А када стигнеш до дуге
и свет кад пронађеш нови,
нек` те не победе туге.
Опет их, опет позови…

Добро дошао међу моје “Фејс“ пријетеље, Недељко!

7 thoughts on “Недељко Попадић

  1. Деца су благо које просвета или не региструје јер нема пријемник за то,или прекрије „прашином“,па од блага добије сиво олово.
    Читали би они када би имали неког да им предложи, и са њима разговара „топло и људски“, о књигама.
    Али ко када просветар не прочита, после своје обавезне лектире, ништа осим неких новина – Спорт за мушкарце, и Жена – за жене,
    а и то смо понека!
    Част изузецима којих вероватно има. Радила сам у просвети 35 година, и изашла са песисмистичном дијагнозом стања и лошом прогнозом.

  2. „И замислите, сад ми је Недељко Попадић „Фејсбук“ пријатељ! Још је и коментарисао моје постове!!!! Јупииии!“
    Замислите, и мени је био фејсбук пријатељ. А онда ме је блокирао и обрисао једини пост који сам објавила на његовој страници. А нисам написала ниједну реч, осим што сам ставила „лајк“ и испод његове песме „ Знам да негде лута“ објавила песму Мирослава Антића „Песма за нас двоје“. 😦

    • Хе-хе, нисте знали да су песници најсујетнији људи на свету. Па, баш то што нису као други људи, сензибилнији су, што ми често сматрамо неваспитањем, ћудљивством…их и чини песницима. 🙂 Фб је леп, али деловање људи тамо не примајте к срцу, ни много озбиљно. И ја сам недавно писала о једном песнику, који ми је врло драг, па сам добила само један клик на лајк, чак ни поздрав. Шта ћете, људи су чудо! 🙂

  3. Ne znam šta da kažem na temu pesnika i đaka, ali ono što znam sigurno je da sadašnji đaci poznaju samo one pesnike koje su dodirnuli i slušali uživo, Zašto je to tako, nemam objašnjenje. Nisam poznavala lično nijednog pesnika u detinjstvu, ali sam ih čitala i učila njihove stihove napamet i recitovala ih javno….danas je, ipak, mnogo, mnogo drugačije, a i pesnika ima puno, ako ćemo iskreno. Kvalitetni pesnici, koji samo pišu i sede u svom carstvu, oni koji nisu dostupni deci, kao i da ne postoje, ili mi se samo čini…
    P.S. Poznajem Popadića i rado preporučujem njegove pesme mojim đacima.

    • Да, слажем се да узглавном прођу кроз основну ко да иду на крос. Деца су само слика својих родитеља, који у јурњави за обезбеђивањем егзистенције запостављају децу, а она препуштена себи бирају видео-игрице и сл, а и већина нас, просветара, као да је доживела операцију на мозгу, па само лебди у простору (част изузецима), као да су заборавили све пре деведесетих! А и међу песницима је мало оних који зраче и окупљају људе око себе као Недељко…Али, тврдим: деца воле да читају, само им у правом тренутку треба понудити праву књигу.

Оставите одговор

