Тестови са такмичења

Када неко каже да ће лако српски за спреми за овај тест или онај испит или слично, ја се најежим. Не зато што сумњам у способности оног ко је то изговорио, већ зато што као неко ко се посветио изучавању српског језика, могу да тврдим да од свих друштвених наука, језици највише личе на рупе без дна. Никад не знаш све!

Дивим се деци која иду на такмичења из српског, као и наставницима, који им стрпљиво објашњавају још један, па још један, па још један…изузетак!!! Свако нормалан ће се сада запитати зашто је потребно запамтити све те изузетке, када се податак о томе може наћи у трену на интернету, у некој граматици, приручнику, уџбенику и сл. Ја јавно одговарам да НЕ ЗНАМ зашто је битно пунити деци главу тонама информација, које ће можда једном или ниједном употребити у животу, али имам утисак да је такмичење из српског језика последњих година постало шампионат у издржљивости (ако волиш српски, докажи учествовањем на такмичењу где питање доноси 1 бод, а подразумева тачне одговоре на више захтева-ако само један погреше, деца губе пола поена, а за више од 1, губе сео поен).

Тестове  са такмичења из српског језика могу на интернету пронаћи само упорни, јер Друштво за српски језик објављује само информацију о Збирци задатака са такмичења, која, наравно, не може бесплатно да се преузме.

Мислим да је развијање љубави према српском језику у времену у коме сви ”лајкују”, ”хакују”, ”дринкају” и сањају ”стејџ”, племенитост изнад сваког економског интереса, па зато свима који трагате за тестовима желим да помогнем и допринесем популарисању српског језика и књижевности. Међутим, не смемо објављивати тестове које Друштво за српски језик после одржаних такмичења објављује у збирци, коју можете наручити преко сајта Друштва http://drustvosj.fil.bg.ac.rs/index.htm.

Зато вас, колеге и ученици, који се спремате за такмичење из српског језика, позивам да путем имејл адресе у КОНТАКТУ сарађујемо. И колега Боске, како видех из коментара ниже је расположан да помогне.

http://www.boske.rs

А, док не ,,наватају” колегу Топлицу, топло препоручујем баш ову страну→Одељење учитеља Топлице

96 мишљења на „Тестови са такмичења

    • Хвала теби што си вежбала и радила, а ја сам само делић енергије уложила да вам омогућим да видите раније тестове и сад сам радосна, јер испада да имам највеће одељење у Србији! :)

  1. Мајо, све похвале за блог, изузетан је! Замолила бих Вас за помоћ: за Републичким тестовима за 8. разред 2009/2010.год. узалудно трагам нетом – има ли начина да до истих дођем? Хитно је и много би значило једном дивном детету које путује у Тршић за који дан!
    Хвала Вам унапред и срдачан поздрав!
    На блог ћу свраћати са нестрпљењем, надајући се добрим вестима! :)

  2. Мајо, хвала Вам најлепше на труду! Колеги Боскету сам већ проследила маил са истим “запомагањем”, па ће ваљда нешто “из илегале” да ми ишчепрка! :) Друштво нека се и даље држи по страни – навикли смо! :( Поздрав (ко)оперативним колегама! :)))

    • Друштво се не држи по страни, него ван терена! :( Пронашла сам Вам тест, само у среду да преузмем од колегинице, скенирам и шаљем Вам, она има књигу с новијим тестовима.

  3. Мајо, хвала Вам много, значиће нам! Таман ћемо га проучити у четвртак, а у петак да детету дам слободан дан, да се мало и њене коцкице посложе :) Велики поздав за Вас!!! :)

  4. Молим Вас да ми пошаљете тестове са републичког такмичења 2009-2010. Ствар је битна и врло хитна! Унапред захвална једна вредна Ана 1998. :)

  5. Poslala sam Vam mejl sa molbom da mi prosledite testove iz srpskog jezika iz ranijih godina. Nadam se brzom odgovoru, i unapred zahvalna jos jedna Ana :)

  6. meni trebaju testovi za 7. razred i to hitno,molio bih da mi ih neko da u ponedeljak imam neki zavodov test i ta ocena mi zavisi da li cu biti odlican ili ne.Hvala unapred!

  7. Повратни пинг: Оговарање Друштва за српски језик | СРПСКИ ЛАКО

  8. Поштована колегинице Мајо, заиста вам је диван блог. Много лепих и занимљивих ствари на једном месту. Могу ли и ја да вас замолим за тестове за 7. разред од општинског до републичког такмичења од тренутка када је промењен план и програм тј. негде од 2009. или 2010. Хвала!

  9. Majo, hvala Vam što postojite i što ste tako divni i nesebični. :)
    Da li biste mogli da mi presledite testove za 5. i 6. razred sa opštinskih i okružnih takmičenja?
    Hvala.

  10. Јако ми се свиђа текст горе који си написала и могу ти рећи да је заиста тако. Само, у већини је када погрешиш једном (један зарез или било шта) губиш цео поен, велика је реткост да дају пола бода. Ја идем на такмичење из српског још од 5. разреда, али никад нисам отишла даље од општинског. Ал одлучила сам да ове године буде другачије , е сад, била бих ти јакоо захвална ако би ми послала те тестове на овај имејл – за осми разред основне школе. Пре сам те тестове олако налазила али сада су почели са ‘брисањем’ , вероватно јер се многи задаци понављају сваке године. била бих ти вечно захвална ако би ми послала што више тестова, ако ти није проблем, јер досада сам решила све задатке из збирака које сам имала и немам више ништааа :D

    • Полусложенице ћеш најлакше препознати овако:
      спомен – сећање, спомињање нечега;
      плоча – равна површина или тако некако, било каква плоча;
      Само заједно као СПОМЕН-ПЛОЧА значе управо то, дакле неку одређену плочу постављену неком пригодом.
      Дакле, свака реч засебно има своје значење, а кад се споје добијају друго и то заједничко значење.
      И још нешто, јувек се по пдажима мења само 2. део, а 1. остаје непромењен спомен-плоча, спомен-плочи и сл.
      још перимера: налив (нешто се налива, пуни), перо (перце) – заједно налив-перо значење пенкало…
      Ако те нисам збунила, ваљда сам помогла. :) Ево још мало помоћи на овом линку: http://silvy1101.wordpress.com/2010/12/10/врсте-речи-према-грађењу/

  11. Знате ли можда нешто о пролазности седмака? Кажу да је било веома лоше, и да деца махом имају мање од 16 поена. :)

    • Колеге пишу на Фб да су тестови били катастрофални, да је било кардиналних грешака у кључу и да су многи слали приговоре Друштву, а они ће се тек огласити саопштењем у вези тих приговора.
      Жао ми је што се ово такмичење из српског некако извитоперило у проверавање тога шта деца не знају (али у ситна цревца) него у слављење онога што знају (а много знају). :(

  12. Evo informacije sa sajta Drustva-07.03.2013. | Обавештавамо вас да је праг пролазности на такмичењу из српског језика и језичке културе за основне школе са општинског на окружни ниво спуштен за седми разред на 13 поена, а за осми разред на 14 поена.

  13. Погледајте само онај задатак са прилозима у компаративу, за седмаке. Мислим да је стварно задатак бесмислен за њихове године, јер то ни све наставнице не могу да објасне. :))

    • У том питању има грешке у кључу, а наставници треба да буду довољно свесни да су грешке могуће, па да исправе кључ, потпишу се сви и никаквих проблема не би било.
      Да објасним о чему се ради – У следећој реченици Треба ми много снаге ако желим да боље и жустрије трчим, требало је подвући прилоге у компаративу.
      Јасно је да су то БОЉЕ и ЖУСТРИЈЕ, али у решењу је стајало сем ове две речи и МНОГО, што је грешка, јер много је прилог у позитиву.
      Е, сад, не знам шта рећи, али ја нисам до сада радила у школама где се наставници прво не консултују, прегледају решење, па ако има грешака, провере једни друге и дођу до правог решења, исправе кључ и сви се потпишу уз право решење. тако се не дешава да деца буду ускраћена за бод ако су тачно радила.
      Проблем настаје када се слепо прати кључ, али какав онда пример дајемо деци, ако се скривамо иза диплома, а не иза стручности и знања?

  14. Izvinite pisem opet..odgovorite mi molim vas..Molim vas ako mozete da mi posaljete zadatke iz geografije sa opstinskih takmicenja za sedmi razred kao i resenja, od 2005-2009. god
    puno bi mi znacilo..MOLIM VAS
    unapred hvala

    • Морам да одговорим Ивани после четири молбе :) да сам јој послала линк за тестове из географије на мејл. Нисам наишла на много географских блогова, али сам ти пронашла линкове ка некима, а позивам и остале да погледају КЛИК ДО ЗНАЊА одакле могу да се нађу линкови према свим потребним стварима за школу, имате линк са десне стране испод категорија. :)
      Сада, ево посебно линка ка блогу Учитеља Топлице, који дели тестове из многих предмета, па и из географије.
      http://uciteljtoplica.wordpress.com/еду_2/тестови-са-такмичења/,

    • Најбоље да наручите Збирку са тестовима коју издаје Друштво за српски језик, имате линк у тексту изнад, јер су то ти приблеми – прилог и предлог, падежи, прави и неправи објекат, подела реченице у вези с глаг. прилозима… Што се друге литературе тиче, не знам које уџбенике користите, али мислим да су Логосови и Едукини врло добри, а граматика која је добра и детаљна (Михајла Стевановића) застарела је и неприлагођена деци основношколског узраста…

  15. Da li imate rezultate opstinskog takmicenja za srednje skole održanog 16.3.2013. u X beogradskoj gimnaziji? Interesuje me i da li imate neki savet kako je najlkase nauciti akcente.

  16. Да ли се смањује праг пролазности и за средње школе пошто је за седми разред 13,а за осми 14 поена?Ако знате,замолила бих Вас да што пре одговорите.Да ли је и даље 16 или је спуштен на 15 или 14?

    • Једино што знам је оно што пише на сајту Друштва за српски језик: 16.03.2013. | Подсећамо вас да је праг пролазности на такмичењу из српског језика и језичке културе за средње школе са општинског на окружни ниво шеснаест бодова, уколико не дође до спуштања прага пролазности. / Не верујем да ће да снизе бодове, ако сазнам, обавештавам :)

  17. Повратни пинг: Тестови са такмичења | nikolajmblog

  18. Sedmi sam razred i prosla sam na okruzno takmicenje iz srpskog jezika. U skoli koristimo Kletove knjige za srpski. Da li je za takmicenje dovoljno da procitam iz gramatike ono sto pise o istoriji srpskog jezika i misiji Cirila i Metodija ili treba da koristim i neke druge knjige? Da li biste mogli da mi posaljete neke testove sa opstinskih i okruznih takmicenja?

  19. Mожете ли ми молим вас послати тестове са окружних такмичења из српског за пети разред.Сутра је такмичење и желим још да вежбам.ХВАЛА УНАПРЕД!!!!

Оставите одговор

