Живео 8. март!

Редовно на посао путујем аутом, осим за 8. март, јер ми се огадила шала да учитељице само на 8. март иду колима на посао! Да бих себе ослободила те неугодности, прву генерацију којој сам предавала сам на време обавестила да у мом календару 8. март није подебљан и да је обичан дан, тако да “моја“ деца знају да им је потребан један поклон мање. (И маме!) 🙂

Осим што с осмехом издржим шале своје околине о најгорој наставници у школи, мирна сам и задовољна што тај дан обележавам на други начин. Некако овако, писањем против заосталости!

С мојом мамом, свекрвом, тетком…ситуација је сасвим другачија. Од јутра се крчају сарме, лицкају колачи, мирише пита, јер се забога слави Њен дан. А онда ће стићи мушкарци, цвеће, поклончић, цмок-цмок-цмок…и кркање! Она наравно послужује, што би се рекло “девери“ срећнa што се и ње неко сетио, јер, ето, свих дана у години спрема, чисти, кува, послужује, а тог дана слави! Аха, обучена у свечанију одећу него иначе 😦

Ово је прва година да нисам само просветни радник, већ и мама једног ђака. 🙂 И изгледа да се не сналазим најбоље у тој улози!!! 😦 Немам појма шта су то пригодни поклони, не знам колико треба да вреде (читај: коштају), не знам да ли избор поклона може да промени однос према детету…

Шта ћу кад сам старомодна мама?! Не одобравам касне изласке деце, а још мање вечерње повратке у ситне сате, екскурзије у иностранство, беспотребно скупу рекреативну наставу на “ин“ планинама, осмомартовске скупе поклоне…

Шта ћу кад нисам “ин“, па сматрам да је пригодан поклон, књига, ружа или налив-перо, да  је рекреативна у сеоском домаћинству делотворнија од санкања на Копаонику, да треба посетити Градиште и Болван, па онда Акропољ и Колосеум!

Шта ћу кад сам старомодна?! Али, ти старомодни ме научили, бар да се извиним.

Зато, извините што вам нећу честитати празник! Извините што нисам “ин“! Извините што ћу се непоклоном обрукати! Извините…ма, можда и не треба тражити опрост што ћу вам и тог дана, као и сваког, поклонити позитивне мисли, искрен осмех и благу реч! 🙂

imageiius

24 thoughts on “Живео 8. март!

  1. У праву си (ја тек сада видим овај твој текст), али пошто не могу да променим неке старе уврежене навике и понашање (шта ова сад изводи што неће?), ја тај дан окренем у узвратни… Тако да деца праве својим рукама (уз моју помоћ, наравно) мале поклоне и ја додам своје (такође прављене), па се сусретнемо са мамама, јер некима од њих тај долазак је највећи провод.
    Све честитке своје и школске деце од пре много година чувам и значе ми више од било каквих поклона, које најчешће и заборавим… Од поклона, моји синови поклањају по цвет.

  2. Повратни пинг: Akcija “Tebi za 8. Mart” | Dečiji kutak

Оставите одговор

