Песма за 1. разред?

Можда сам ја јако давно завршила 1. разред и нисам модерна, па не схватам савремено песништво за децу, али заиста ми није јасно зашто се ова песма нашла у читанкама за 1, разред. Наравно, не сматрам себе свезналицом, нити желим да критикујем избор, само желим да ми неко појасни чему оваква песма ту, са оволико непознатих речи, да ли се нове речи – синонимског, антонимског или било ког карактера- морају прихватати кроз песму или може и кроз мозгалице, ребусе, и др. игрице? И чему оне у песми кад је песма препуна сугласника, натегнуте риме, без јасне поруке? И је ли ово заиста песма прилагођена ученицима 1. разреда? И да ли ће заиста усвојити све ове нове појмове: тмина, врећа, срџба, бес, шија, нарав, ћуд, барјак, стег, трунтав, тром, блесак, конац? А да им се не смучи поезија и пре него заиста сазнају шта је?

БАЈАГИ НЕШТО ДРУГИ

Није тмина, него мрак,

није игра, него плес,

није врећа, него џак,

није срџба, него бес.

 

Није шија, него врат,

није нарав, него ћут,

није час, него сат,

није шашав, него луд.

 

Није брдо, него брег,

није кућа, него дом,

није барјак, него стег,

није трунтав, него тром.

 

Није блесак, него сјај,

ал` је конац, ал` је крај!

13 thoughts on “Песма за 1. разред?

  1. Што је превише – превише је! Мислим да ово није прикладно за првачиће. Е, сад, а ко је аутор који је, може бити, снио да је ”песник из читанке”? 🙂

    • Није ми била намера да икога прозовем, смо ми се чини да су некако “никли“ неки нови песници, мало познати широј јавности, можда неправдом, али се отишло у другу крајност…

  2. Volela sam poeziju i pre polaska u školu ali sumnjam da bi me se ova pesma mnogo dojmila, iskreno rečeno. Meni je ovo mnogo podataka za te male glavice u 1. razredu. Al’ valjda bolje znaju oni što napraviše program za školsku dečicu 🙄 .

    • Деца су нам паметна, али мислим да сте у праву и да се ни њима неће свидети. Не знам колико знају, али имам утисак да се неке песме на силу гурају у читанке, иако им очигледно место тамо није. Можда неко снио да је “песник из читанке“, па ајде да му учинимо!

      • Majo, svašta se na silu gura u đačke udžbenike i to upravo po sistemu „ајде да му учинимо“.
        A sirote male glavice moraju to da uče.
        Ne znam šta je poenta pesnika, mada slutim, pa me otud čudi da „није час, него сат“. Mene su učili da je sat turcizam, za razliku od časa.

Оставите одговор

