Побуна у библиотеци

ПОБУНА У БИБЛИОТЕЦИ

аутор текста Пеђа Трајковић, писац из Јагодине

адаптација Гордана Мацић, Снежана Антић, Снежана Симић и Ивана Бањац, све наставнице српског у ОШ “Доситеј Обрадовић“-Ћићевац

 

(Мрак; музика; играју књиге)

Улази књишки мољац и држи фењер.

 

МОЉАЦ: Баш је добро што сам овако мали и што могу да стигнем где год ми душа жели. Такви смо вам ми књишки мољци. Дању спавамо, а ноћу скитамо. Па то је просто фантастично, што могу свуда да уђем и свуда да се завучем, па чак и кроз малу кључаоницу библиотеке, која, нећете веровати, ни тада не спава. Појачаћу светлост ове лампе моје да се боље виде ликови и боје. И запамтите, библиотека ни ноћу не спава.

 

(Појављује се Трнова Ружица.)

МОЉАЦ: Ијао! Ђаво!

ТРНОВА РУЖИЦА: Нисам ја ђаво, ја сам Трнова Ружица!

МОЉАЦ: Ружица? Трнова Ружица није тако ружна.

ТРНОВА РУЖИЦА: Ти си нашао да ми кажеш.

МОЉАЦ: Опростите, ако сте Трнова Ружица, зашто имате бркове и рогове?

ТРНОВА РУЖИЦА: Зато што ми је неки безобразни мајмун то доцртао хемијском оловком.

МОЉАЦ : Ух, ух! Страшно!Мангупима свашта падне на памет. И шта ћете сад да радите, принцезо? Да усните Ваш стогодишњи сан?

ТРНОВА РУЖИЦА: Ви сте луди, ко ће после да ме пољуби и пробуди овакву? Видите шта су ми учинили.

МОЉАЦ : Па шта ћете да радите, лепа дево?

ТРНОВА РУЖИЦА: Како шта, морам што пре да пронађем гумицу за мастило и да се средим.

(Чује се смех Лудог Шеширџије.)

МОЉАЦ : Ма, ко се то смеје’

ШЕШИРЏИЈА: Ја.

ТРНОВА РУЖИЦА: Ко – ја?

ШЕШИРЏИЈА: Па ја, ја…

МОЉАЦ : Паја?

ШЕШИРЏИЈА: ( Појављује се на сцени) Рекао сам да сам ја – ја. Нисам Паја, већ – ја.

ТРНОВА РУЖИЦА: Имаш ли ти име?

ШЕШИРЏИЈА: Наравно да имам. Што да немам име. Свака будала има име.

ТРНОВА РУЖИЦА: А ти си будала?

ШЕШИРЏИЈА: Јесам и поносим се тиме.

МОЉАЦ :Значи, зовеш се Будала?

ШЕШИРЏИЈА:Не, то ми је занимање! Зовем се Луди Шеширџија. У ствари сам блесав…и луд…наравно, и будала. (смеје се)

 ТРНОВА РУЖИЦА:Коме се смејеш? Мени?

ШЕШИРЏИЈА: Чек, чек, да те  погледам…не видим на теби ништа смешно.Виђао сам ја и ружнија чудовишта од тебе у Земљи чуда.

ТРНОВА РУЖИЦА: Нисам ја чудовиште, ја сам лепотица!

ШЕШИРЏИЈА: Може бити. У бајкама је све могуће.

(Песма патуљака и улазе Снежана и 4 патуљка)

МОЉАЦ: О!

ШЕШИРЏИЈА: Охо – хо – хо!

МОЉАЦ: Добро, довољно смо се ишчуђавали. Ко сте ви?

СНЕЖАНА: Снежана!

ПАТУЉЦИ: Кијавко (а – пћиха), Уча, Поспанко (трља очи, зева), Срећко.

ТРНОВА РУЖИЦА: Немогуће! Зашто си тако рупичаста?

ШЕШИРЏИЈА: Више личиш на Сунђер Боба него на Снежану!

СНЕЖАНА: То је зато што ме је један подли безобразник избушио шестаром!

ШЕШИРЏИЈА: Што?

СНЕЖАНА: Из чиста мира!

МОЉАЦ: Из чиста мира!?

ТРНОВА РУЖИЦА: Ух, ух, ух! Страшно!

ШЕШИРЏИЈА: Чекајте, овде нешто није у реду! Овде нема седам патуљака! Аха! (броји) Фале три патуљка.

СНЕЖАНА: Дабоме да фале.

ПАТУЉЦИ: Дабоме да фале!

СНЕЖАНА: Онај исти подлац палио је шибицу.

ТРНОВА РУЖИЦА: Невероватно?!

ПАТУЉЦИ: Вероватно!

УЧА: Шибица је пала на страницу и одоше  наша три патуљка.

ШЕШИРЏИЈА: Баш су срећни!

СВИ: Будало!

ШЕШИРЏИЈА: Хвала вам на комплименту.

МАРКО КРАЉЕВИЋ: Аман, људи, каква је то галама?

ШЕШИРЏИЈА: Дижемо буну!

МАРКО КРАЉЕВИЋ: Каква је то буна без мене?

МОЉАЦ: Ко си ти уопште?

МАРКО КРАЉЕВИЋ: Како – ко сам? Ево мене, Краљевића Марка!

ТРНОВА РУЖИЦА: Јао, што ме је страх! (крије се)

МАРКО КРАЉЕВИЋ:  Кад се ја не плашим, да таква лепотица има бркове и рогове, шта ти имаш да се плашиш?

ТРНОВА РУЖИЦА: Морам вам рећи да то уопште није џентлменска примедба.

МАРКО КРАЉЕВИЋ: Ма, какав џем, ја не једем џем, ја само пијем вино. Ја сам јунак!  Него да не губимо време. Против кога дижемо буну?

ТРНОВА РУЖИЦА: Против оних који нас цепају, жврљају по нама, буше нас шестаром или нас оставе да нас скроз прекрије прашина и мемла.

МАРКО КРАЉЕВИЋ:  Ваш сам! Рачунајте да је буна почела! Где су Турци?

МОЉАЦ: А што Турци?

МАРКО КРАЉЕВИЋ:   Па, против кога дижемо буну?

ШЕШИРЏИЈА: Против безобразних читалаца.

СНЕЖАНА: Који нас боду, секу, пале!

МАРКО КРАЉЕВИЋ:   Ко, Турци?

ТРНОВА РУЖИЦА: Понекад не враћају књиге на време.

МАРКО КРАЉЕВИЋ:   Ко, Турци?

ШЕШИРЏИЈА:  Ма не Турци, већ безобразни читаоци.

МАРКО КРАЉЕВИЋ:   Дакле – устанак!

СВИ: Устанак! Устанак! Устанак!

(дотрчава Хајди)

ХАЈДИ: Народе, народе! Јесте ли полудели?

ШЕШИРЏИЈА: За њих не знам, ја сам такав од рођења.

ЉУТКО: Наравно да нисмо. Одлазимо заувек из књига!

СВИ: Тако је!

ШЕШИРЏИЈА: Тако је и с моје стране.

ХАЈДИ: Не можете!

МАРКО КРАЉЕВИЋ:   Јок, тебе ћемо да питамо.

ХАЈДИ: Боље да ме саслушате.

МАРКО КРАЉЕВИЋ:  Ма, ко си ти уопште?

МОЉАЦ: То је Хајди.

ХАЈДИ: То што сте наумили је немогуће, била би катастрофа.

ТРНОВА РУЖИЦА: И треба да буде! Да видимо те безобразнике кад им књиге постану само гомиле безвезних речи.

ПОСПАНКО: Покајаће се када им се више не будемо осмехивали са страница књига.

КИЈАВКО: Хајде, кренимо! ( кине )

ХАЈДИ: А где мислите да идете? Па ми изван граница ове библиотеке не постојимо. Сви смо ми плод маште.

СНЕЖАНА: Али унутар књига трпимо невиђена понижења.

ХАЈДИ: Има тога, не кажем, али више је добрих читалаца. Ми не живимо у ствари у књигама, већ у срцима оних читалаца који нас воле.

СРЕЋКО: Одувек сам желео место у нечијем срцу.

МАРКО КРАЉЕВИЋ:  Надам се само да сам се ја настанио у срца јуначка, иначе нећу моћи Муси да изађем на очи кад се вратим у песму.

ХАЈДИ: Будите паметни. Неваљали читаоци нам не могу ништа. Трнова Ружица и Снежана се не могу поружити жврљањем и бушењем. Оне ће заувек остати лепотице у милионима дечијих срца.

ТРНОВА РУЖИЦА: Па, ако је тако…

ХАЈДИ: Ако затворите очи и напрегнете се мало, сетићете се сваког срца у коме сте се заувек настанили.  ( размишљају)

ШЕШИРЏИЈА: Па да се вратимо?

СВИ: Да се вратимо, да се вратимо!

МОЉАЦ: Друштво, неко иде!

СВИ: Гаси светло! ( сви одлазе иза својих књига )

Фантастичну глуму гледали смо у оквиру Читалића 2016. у Ражњу,м а ево и снимка из Бора

One thought on “Побуна у библиотеци

Оставите одговор

