ПРАВИЛА ПОНАШАЊА НАСТАВНИКА У ШКОЛИ

Допало ми се ово што је неки ученик позајмио са сајта Scribd и објавио на Фејсбуку, а колегиница нам скренула пажњу на то. Врло је лепо имати ова правила у својој бележници и повремено се подсетити! 🙂
“Циљ образовања је велик: да се телесне снаге развијају, нарави украшавају, ум просвећује и срце облагорођује. И због тога читав процес образовања мора да буде недељиво  јединство стицања знања и моралног усавршавања. Ученост без морала не вреди, а морал без учености не може. Чак и урођена “доброта срца“, ако њоме не управља просвећени разум, може да одведе у зло.“
Доситеј Обрадовић
 Да бисте професионалац у свом послу били ова правила мора да сте већ усвојили…
ЗАКОНИ ДОБРЕ НАСТАВЕ
 
“ Није знање знање знати, већ је знање знање дати.“
 
“ Знање је као и љубав. Када се дели са другим оно се увећава.“
 
Не сматрајте да је ваш предмет најзначајнији: мислите како је велико задовољство то што су ученици заинтересовани за то о чему говорите.
 
Предавање не учите напамет, само разумите оно што предајете.
 
Не заборавите да су предавања ученицима показатељ ваше компетентности.
 
Имајте белешке или изводе предавања при руци, али их не користите. Добар глумац не треба суфлера.
 
Допустите себи незнање на часу, али не дозволите да ученици остану ускраћени за одговор на неком однаредних часова.
 
С обзиром да непогрешивих нема, не постоји дилема. Само онај ко ради тај и греши, али се то лако реши, јер грешке служе да са више воље покушате другачије и боље.
 
Никада се не шалите шале ради, него само у служби онога што причате.
 
Не претпостављајте да тишина у учионици значи да су ученици разумели ваше предавање. Ученицимогу бити збуњени.
 
Обратите пажњу на реакције ученика на часу.
 
Добар учитељ гаји креативност ученика дајући информације.
 
Не мешајте добру наставу са добрим испитивањем, нити добро испитивање са добрим оцењивањем.
 
Предавање је једна ствар, испитивање друга, а оцењивање и вредновање трећа. Добар наставник морасавладати сва
 
три сегмента наставног процеса.
 
Увек почните и завршите своје предавање на време.
 
Не ловите незнање, већ знање ученика.
 
ПЛАНИРАЊЕ НАСТАВНОГ ПРОЦЕСА, ИЗБОР НАСТАВНИХ САДРЖАЈА И МЕТОДА, ОЦЕЊИВАЊЕ УЧЕНИКА
 
Држите предавања претпостављајући да ученици желе да уче и науче, а не само да добију добру оцену.
 
Одговорите на сва питања ученика најбоље што можете, пошто постављено питање ретко прави проблем само једном ученику. Питање ученика није упадица, већ изазов да се одговор угради у остатакпредавања.
 
Постављајте питања у току предавања: ученици формирају приступ учењу управо на основу типова задатака које им у току предавања поставите.
 
Не заборавите да нагласите нови термин или појам и разјасните га ученицима.
 
Не мешајте предавање са диктирањем: прво је креативан процес у коме ученик активно учествује, друго је механички задатак, пасивно записивање за касније разумевање.
 
Примерима обогатите предавање – било да их наводите ви или сами ученици.
 
Применом активних метода у настави учинићете час занимљивијим, ефектнијим и ефикаснијим.
 
Кључне информације и подаци, а не опширна предавања су оно што ученици траже и очекују. Ово прволако памте, а друго их
смара.
 
Евалуација часа од стране ученика је повратна информација за вас. Имаћете прави увид у то шта сте и како радили у протеклих 45 минута.
 
Наставници никада не дају оцене. Ученици их заслужују. Зато искључите емоције.
 
Оцена није резултат само усмене или писмене провере знања, већ свеукупне активности ученика ињиховог ангажовања.
 
Образложити ученику оцену значи пружити му повратну информацију након одговарања. Кад зна шта иколико не зна лакше ће то научити.
 
Не оцењујте ученика у његовом одсуству.
Advertisements

10 thoughts on “ПРАВИЛА ПОНАШАЊА НАСТАВНИКА У ШКОЛИ

  1. Повратни пинг: Срећан полазак у школу (за који дан) « Био-блог

    • Хвала, ово је да се подсетимо, а они који то треба да усвоје, вероватно и ницу на нету или им оваква подсећања личе на глупости, а колеге синоним замлата 😦

  2. ” Није знање знање знати, већ је знање знање дати” jе мудрост из пера Димитрија Путниковића, учитеља, педагога и народног просветитеља. Када сам први пут чула ту изреку била сам убеђена да она представља суштину нашег позива. Већ више од деценије стоји ова мудрост код нас у зборници на огласној табли изнад Школских календара, Правилника, обавештења…
    Велики поздрав за Вас Мајо 🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s