Како замишљам школу у будућности? Огњен

Одувек сам о школи  слушао све најбоље, као о најлепшем раздобљу живота, непоновљивом ђачком добу, ивек све у суперлативу, бла, бла, бла, бла…

Нажалост, не могу се у потпуности сложити са тим. Моје садашње виђење школе не разликује се од, скоро идентичних размишљања мојих вршњака. Увек сам био очаран причама свог оца о његовим школским данима. Закључио сам да су то били дани дружења, безбрижности, окупани смехом и разноразним догодовштињама. Много се спорије живело, много мање очекивало, а више уживало у ономе што се имало.

А данас?

Данас, у велграду, ми смо, изгледа, негде затурили безбрижност, изгубили делове детињства у преобимном градиву и небризи друштва о својој деци. Негде сам прочитао, цитираћу: “Друштво је развијено онолико колико добро брине о свом потомству“.

На жалост, код нас то није случај. Можда ћете рећи да сам много критичан, а мало самокритичан. Наравно, сложићу се са вама. И ми треба да се променимо, и да променимо однос према школи, да би се испунило моје виђење школе у будућности. Желео бих да се многе ствари промене и да деца у будућности у школу радо одлазе.

Нека се сруши постојећи зид односа наставник – ђак. Нек наставник стварно буде „учитељ“,онај који преноси знање и свим силама упире да од нас створи изистински образоване људе, а ученик тај који ће попут сунђера то упијати, а не,чекати само да прође час.

Желим да престанемо да учимо за маме и тате, и њихове амбиције. Желим да престанемо да учимо за оцене, већ за знање. Волео бих да своје знање свакодневно допуњујем, али не сувопарним чињеницама, голим годинама и учењем напамет, већ да то буде кроз размену знања и практични рад. Зашто не би смо успоставили сталну комуникацију са школама из других земаља, јер сигуран сам да би та сарадња побољшала и међуљудске односе, па тамо неки Хои не би мрзео Џека, нити би неки Мустафа имао предрасуде о Јелени.

Убеђен сам, ако дође до промена у систему школства и бар мало наша будућа школа буде личила на ову у мојој глави, многе ће се ствари променити.

 

13 thoughts on “Како замишљам школу у будућности? Огњен

Оставите одговор

