Магаза, Огњен

Мој деда, који живи на Златару, има стару кућу. Он тврди да је она стара више од двеста година и да се њени зидови сећају многих времена. Она у мени буди машту, а посебно њен подрум или како то деда каже, магаза.

Магаза се налази са источне стране куће и у њу се улази кроз тешка лучева врата испод заобљеног каменог свода. Када отворим та врата са огромном гвозденом алком и закорачим на камени под магазе у мени се роде нека чудна осећања. У ваздуху се осећа мирис прошлих времена и траг сваког човека који је у њу ушао. На предњем зиду од сивкастог камена виси стари фењер и једна стара потковица. Одмах до њих, на једном равнијем камену, неко је нешто рачунао, па још увек стоји неколико прекрижаних усправних црта.

Деда увек са сетом гледа у икону Светог Јелисија која виси лево од врата. Њу је о велики ковани ексер окачио дедин деда и заједно су се молили испред ње, давно, давно, када су била тешка и зла времена.

Дедина магаза нема прозоре, па свуда по поду стоји восак од свећа. У једном ћошку, кроз једва приметан отвор допире спољна светлост. То је у ствари траг од пушчаних зрна, ко зна из ког рата. У том ћошку стоје и стари кожни опанци и један огроман дрвени сандук.Често покушавам да прочитам чудна резбарена слова на њему, али то ми не полази за руком.Деда ми је рекао да је то девојачки сандук његове мајке. Она га је ставила ту пре много година и пун је лепих успомена из дединог детињства.

Има ту још много ствари које су део прошлости дедине магазе. У централном делу стоји стари сто, на коме се налазе земљане посуде и чамове карлице. Испод стола је поломљени наковањ и остаци старинске гардеробе, али и картонске кутије са маминим књигама.

Волим да истражујем и проводим време у тој просторији.И ја сам у њој оставио део себе. Оставио сам једну своју играчку у скривеној рупи у зиду. Једног дана неко ће се сећати и мене.

 

3 thoughts on “Магаза, Огњен

Оставите одговор

