АСТРОВ И ЈА у кочијама (креативно писање)

Астров. Куда сте Ви пошли, госпођице?

Ја: Путујем рођацима  три села одавде. Могу ли са Вама?

Астров: Наравно. Таман би ми добро дошао саговорник.

Ја. Тужни сте?

Астров(уздише тужно): Како не бих био?! Отишла је она коју сам завоело свим срцем. (наставља као да сам себи прича) А тако је то дивно створење? Лепа, одмерена, сва нежна тако другачија од свих жена које сам у животу срео. И Соња је дивна, али она је тако стварна, попут свих оних сељанки које срећем. Не, ја нисам сноб. Напротив, разумем све те жене, које дане проводе у пољу радећи, па брину о деци, па храна, прање, црвене отекле руке…А она, моја драга, она је небеско биће, нестварна.

Ја: Па, шта Вас спречава да уживате у заједничком животу?

Астров: Та, она је удата. Али, и та њена удаја, одраз је ње саме. Она обожава успешне мушкарце. Заљубила се у представу о мушкарцу, а не у њега. Она је прави доказ тврдње да се жене заљубљују у памет. И она је дивна, јер пристаје да живи с човеком, који сада може отац да јој буде, који је болестан и стар. И још му је сасвим верна. Замислите, верна је!А, ипак није сасвим равнодушна. испитује ме о осећањима, тобож за своју пасторку, а сигуран сам да је то испитивање било лично њено.

Ја. па, зар није лакше волети ту другу, ако Вас она већ воли?

Астров: Лакше јесте, али онда би то значило да сам се сасвим предао. Довољно је што сам одустао од свих идеала, па зар да се предам и пред последњим изазовом? Зар да се одрекнем

последњег сна?

Ја: Које сте то идеале издали?

Астров: Највреднији – одрекао сам се себе! Пристао сам да потонем у просечност. Утопио сам се у мору бесциљности. И зато, овде не смем да се предам! Моја љубав биће једини идеал, којићу испунити макар последњим дахом!

One thought on “АСТРОВ И ЈА у кочијама (креативно писање)

Оставите одговор

