Деда Мразова дијамантска свадба

Баба Мразица, Вила Добрила, Тринаеста (ћерка Мразова) седе у соби, пију кафу

 Вила Добрила: Е па, драга моја, вечерас стварно треба да буде фешта! Годишњица брака је важна прослава. И то још дијамантска свадба!

 

Баба Мраз: Да, да, орден треба да ми доделе! Сто година га чекам на дочек, децу  сама успављујем, сад унуке љуљам, њега никад кад ми треба.

 

Вила Добрила: Е, у том погледу мој Велики Штрумф је за сваку похвалу! Сваком Штрумфићу се увек нађе, сваког утеши, сваком помогне, никад не касни…

 

Баба Мраз: Аха, хвалиш га после годину дана, питаћу те после педесет!

 

Вила Добрила: Да, једино овако кад дођемо код вас у госте, мало се промени.

 

БабаМраз: Па то ти и кажем, утиче овај мој на њега! Видећеш сад – ко зна кад ће доћи, има вечера да се охлади док стигну, видећеш!

 

Вила Добрила: Ма неће, видећеш да ће стићи на време (таман то каже, чује се звоно на вратима) Ето их, јесам ти рекла!

 

Баба Мраз (каже Тринаестој): Хајде, Тринаеста, отвори им врата, мора да су њих двојица, уморни су.

 

Тринаеста: Идем, мајко, али не верујем да су они, то су сигурно моји насташци, знаш да су отишли да се грудвају, ко зна колико су се смрзли! (отвара врата и улазе месеци – Децембар, Јануар, Фебруар  (Обучени у зимску гардеробу, скијашка опрема може, весели, румени – као зима). Аха, ви сте! Хајде, Децембарко, улазите!

Децембарко: Јао, кево, како смо се добро изгрудвали. Никад нисам добио оволико снега. Увек ми ујка Северац донесе ветар и кишу, никад оволико снега. баш је било супер.

 

Јануарко (дебељишкаст): Да, баш је било супер, направили смо супер скакаоницу!

 

Фебруарко (сувоњав, мален): Аха, била је супер, све док је ти ниси растурио! Мама, за њега нема више слаткиша, сваки пут кад пређе преко скакаонице, ми морамо да је поправљамо! нема више славља за Јануарка.

 

Тринаеста: Фебруаре, како да му ускратим слаткише кад у његовом месецу стиже моја сестра, па после сви заједно славимо Бадњи дан, па долази тата Божић. Толико свечаних вечера, а он тако воли слаткише. Не могу то да му ускратим.

 

Јануар:  Море, ти од баксузлука ниси порасо, па ти сад ја сметам! (љути се на Фебруарка). Што ти ниси замолио ујка Северца да јаче дува, скакаоница би очврсла! Он тебе највише воли!

 

Фебруарко: Ти си баксуз, потрошиш људима све паре, па немају за хлеб. Ја сам им зато поклонио Дан љубави и вина да се мало орасположе!

 

Тринаеста: Добро, децо, не свађајте се, ајде улазите у собу, сад ће Деда да дође, славимо бакину и декину годишњицу брака!

(дечаци поскакују, свлаче се и седају позади) Јупиииии!

 

Бака Мраз: Добро, дечаци, а где су вам остали, где су девојке?

 

Децембарко: А, па зна се – Марта, Априла и Маја оговарају дечаке, пишу споменар и замлаћују се, а остали се смрзли, па иду полако. (звоно, Тринаеста отвара врата, улазе девојчице у светним хаљиницама, веселе, шеширићи, цветићи – као пролеће)

Бака Мраз: Девојке, где сте до сад? Све сте се смрзле, Види Мају како је гола изашла!

 

Маја: Али, бако, тако смо се добро провеле. Видела сам на клизању Њега! (смешка се заљубљено) Слушај песму што ми написао:

,,Рођена у мају,

име ти Маја,

румена ружо нашега краја!

Кад видим румене образе твоје,

срце закуца брже моје!!!!“

(заљубљено и раздрагано) Бако, бако, он ме воли!

 

Марта: Добро, бре, Маја, смараш целим путем – ах те очи, ах те руке, добро, бре, олади, ниси само ти заљубљена на овом свету!

 

Априла: Добро, бре, Марта, пусти је, ти си навикла на поклоне, све баке и маме те воле, има право и Маја да некад добије песму, не само цвеће!

 

Баба Мраз: А ти, ниси се шалила с њом путем? (сумњичаво)

 

Априла: Наравно да јесам (смеје се) Па, како да се не шалим њом кад се заљубила у Перицу?! чек, чек, јесте чули што Перица каже…

 

Тринаеста: Добро, Априла, доста више, смири се мало. Ајде, престани с вицевима и иди да се грејеш!

(звоно, долазе скроз летње обучени Јун, Јул и Август, једва иду тресу се, смрзли се, кашљу)

 

Тринаеста: Лепо сам вам рекла да не идете, сад ћете да се разболите! (ови прилазе радијатору)

 

Јун: Ма, нећемо да се разболимо, него само мало да се угрејемо, па смо ко нови!

Јул: Није било деце на брду, још се нису распустили, било нам досадно!

 

Август: Нисмо могли ни да се купамо, нит има грожђа, само снег и лед, супер провод за ову зимску тројку (показује на Децембра, Јануара и Фебруарка)

 

Бака Мраз: Па, боље да сте нам помогли око вечере, него што сте се мрзли тамо!

 

Тринаеста: У, а они су баш од помоћи, само игра, песма и купање. Ево, иду Септембра, Октобра и Новембра, оне су вреднице, оне ће помоћи.

 (долазе три девојчице обучене у јесењу гардеробу, обавезно кишобран, може кабаница, носе пуне корпе воћа, сокова, џемова…)

 

Бака Мраз: Ево, мојих унучица вредница! Јесте све накуповале.

 

Септембра: Ево, бако, све је ту баш као што си рекла – ајвар, џем, сокови, слатко, туршија…

 

Октобра: Једва смо довукле у овим кабаницама. Али, нема везе, срећне смо што можемо да помогнемо.

 

Новембра: Још само да Деда и Велики дођу, па да славимо! Ја обожавам славље. Јес да се у мом месецу славе славе, волим и свадбе.

 

Октобра: И ја волим свадбе, а ова је још и посебна – стогодишњица брака.
Е, то је права свадба! Дијамантска!

 

Баба Мраз: Него шта, требало је истрпети вашег деду све ове године. Ево, и сад га нема. Ја све сама треба да спремим – купи прасе, закољи, испеци, спреми питу, колаче, купи пиће, довуци, постави…И онда чекам, чекам, а њега нема, па нема…И на крају кад се довуче с патуљцима, уморан, захрче и ето ти дочека Нове године.

Вила Добрила: Е, можда ће сад Велики да делује на њега. Знаш како је Велики пажљив. Никад не касни, увек се сети свега важног. Скоро се сетио како смо се прошле године смејали Деда Мразовим шалама кад смо се код вас упознали.

 

Баба Мраз: Аха, сећају се они свега на почетку, после забораве. Него, ајд можда и утиче позитивно Велики  на Деду, па дођу на време.

(чује се споља ХАј Хо, Хај ХО…певају патуљци и Деда Мраз)

 

Деда Мраз: Баба, стигли смо! (охохоо) Одлично смо се провели, зар не, Велики!

 

Велики Штрумф: Да, да, провод је био одличан, поготово кад смо изнад Србије остали без горива!

 

Деда Мраз: Па, шта да раде људи, не осећа се још празнично расположење тамо, касни им Нова година, али је зато мој зет извадио ствар!

 

Тринаеста: Видели сте Божића?

 

Рудолф: Па, наравно, бирао је бадње дрво, наточио нам гориво и ми смо кренули.

 

Прасе 1: И спасио нас!!!! (појављују се три прасета) А научили смо да пишемо песме ове године, па таман да вам покажемо!

 

Баба Мраз: Е, дивно, и ви сте са нама, баш ми је драго, добро дошли, ајд да чујемо неки стих!

 

Прасе 1: Гиле Гицко,

                Миле Мицко

                Риле Лицко

                вука не волимо ни оволицко! (показује мало прстима)

Прасе 2: Зли вук да нас поједе хоће,

                али мало сутра, нек једе зрело воће!

Прасе 3: Ја желим да будем архитекта,

                да ми кућа буде велика,

               а вук може да се слика!

 

Прасе 1: Ја хоћу да учим џудо,

                па да средим вука лудо!

 

Сви: Браво! Браво!

 

Патуљак 1: Знамо и ми да пишемо песмице! Слушајте!

 

Сви: Хајде, патуљци да и вас чујемо!

 

Патуљак 1: Море је дубоко

таласи се крећу

ти си ме заборавила

а ја тебе нећу.

Обале плачу

камење дрема

како је тужно

кад од тебе ни поруке нема!

 

Прасе 1: ух, ал ти је песма, ово је бре, песмичица!

 

Патуљак 2: Слушај, бре, ти, уображени, слушај шта је песма:

Ноћас сам сањао страшан сан,

једва сам чекао да сване дан,

Рек’о сам гласно, ух, ноћна мора:

„Деда Мраз није са Северног Пола!

 

Сада сам будан и вичем гласно,

надам се није сувише касно:

„Хеј, Деда Мразе, стварно се стидим!

И кад те нема ја те видим!

 

Само ти дођи свој деци света,

ако и окасниш ништа не смета,

И не замери кад сањам свашта

јер кад се воли онда се прашта.“ (Мирјана Цветковић)

Сви: Аплауз, браво, браво!

Деда Мраз: Одлично, дечаче! ХОХОХО

Велики Штрумф: И наши дечаци знају да пишу песме, ајде, клинци, да покажемо шта знамо

 

Штрумф 1: Лако је било деди

баки да се удвара,

он јој је писао песме

за то је имао дара.

Тата је смувао маму,

ово сам чуо од стрике,

јер јој је шаптао стално

стихове Антић  Мике.

Ујак је писао ујни

писма топла и дуга,

како о њој сањари

насред војничког круга.

А ја сам у гадном сосу

ја мучим страшну муку…

Kако да изјавим љубав

директно на Фејсбуку?

`Ајд’ и да стиснем петљу

поруку пошаљем тајну.

Шта ако лупи ми двојку

на свом профилу – јавну?! (Светлана Биорац Матић)

Сви: Браво, браво!

(Звоно, стиже Божић бата)

 

Тринаеста: Децо, ево стиже тата!

 

Месеци: Јупиииии! Тата, тата, стигао си!

 

Божић Бата: Стиже Божић бата … ( песма Божић Бата-певају сви)

Здраво, децо, стигао сам на славље надам се на време!

 

Баба Мраз: Јеси, зете, ти си увек од речи, има ових других који стално касне. (показује на Деду)

 

Рудолф: Бако, не љути се на Деда Мраза, да чујеш само шта је он написао ових дана, слушај!

,,Смористе ме вала, људи,

специјално сви сте луди!

измишљате нове жеље

себи правите весеље

 

А како је мојој души

стандард ми се стално руши

џепови ми сасвим празни,

стисли ме проблеми разни…

Нисам дошо до другог папира, бацио га!

 

Божић Бата: Деда Мразе, сасвим си у праву

још мало ћемо да пасемо траву!

Велики Штрумф: Па нисте баш у праву, деца ипак најискреније желе и увек исто!

Деда Мраз: Ајде, баш, доведи неко дете да видимо шта жели!

Велики: (позива дете)

Дете 1: У Новој години желим

да буде све што није било,

и да се оствари све што се снило,

да у срцу гнездо свију ласте

и да свако од љубави порасте…

 

До звезде или комете бесне

где су панталоне кратке, а ципеле тесне,

где све је мало, а бива се већи,

када се воли искрено ћутећи!

 

У Новој години желим

да нам од љубави порасту крила,

и полете жеље које она скрива!

 

дете 2: Децо снова,

Срећна вам година Нова!

 

Желим вам да читате лепе књиге,

школу без иједне бриге,

сваки дан пуно музике и песме

и да имате идеје бесне.

Играчке да вам падају ко киша,

да имате пуно слаткиша,

целе године пуно шала и смеха

и да буде симпатија нека.

 

Желим вам још распуст кад одобре просветари,

а за све остало још увек сте мали.

 

(….убацити још нешто ако треба због броја деце…)

 

Баба Мразица: Браво, децо! Тако је!

 

Деда Мраз (кија, брише нос)

 

Патуљак 3: Деда, пази сад ову!

Нова година на врата куца

Деда Мраз ево три пута штуца

Армија мала му помаже

А њему назеб донело иње.

 

Деда Мраз: Браво, дечаче!

 

Баба Мраз: Армија мала му помаже (љутито) А шта је са бабом што му помаже?

 

Штрумф 2: Ево, Баба, имам ја једну за тебе:

Баба Мразица дарове спрема

Нит јој се одмара нит јој се дрема

Шалове беле по сву ноћ плете

И капе лепе за свако дете.

 

Примајте, децо, бомбоне, жваке

Од непознате Мразице баке

Што ће вам уместо Деда Мраза

Доћи са белих шумских стаза.

 

Прошла су прошла времена давна

Баба је с дедом равноправна.

 

Баба Мраз:(Вили Добрили) заиста утиче Велики, још само да Деда осети тај његов утицај!

 

 

ДЕДА МРАЗ: Дечице драга,

јесте се питали

или сте знали

да већ сто година

деда Мраз са бакицом својом верно дели!

 

Годину дана она списак пише

Брише, пише, брише, пише….

па скува супицу врућу

и мени остави кућу

да разгледам сличице фине

што ме с децом сликала прошле године,

а она патуљцима поклоне преда

уз путне трошкове и прашину леда,

па кад дечаци крену у испуњење жеља

а Дедин се зачује спавања хрк

ето бабе правац на Фејсбук!

 

Бакице моја, приђи ми ближе

Снежна ти цвета у коси ружа

Ове године загрли мужа.

 

Баба Мразица: Добро, деда, могло је и без Фејсбука, али праштам због ове руже у коси!

 (грли Деда Мраза, сви аплаудирају, певају новогодишњу песму)

фотографије

Оставите одговор

