Искористи дан, Огњен Мутавџић

Никада раније нисам размишљао о пролазности живота. Некада сам желео да неки дан прође што пре, да би неки други, жељени, дошао што пре. Био сам потпуно несвестан чињенице да недеља,  од јуче, да данас, никада више неће да се врате. Међутим, цело моје виђење света и сва размишљања или неразмишљања променили су се када сам упознао Андрију.

Једног поподнева седео сам сам у парку испред своје зграде. Био сам нерасположен и видно нервозан. Због неког неспоразума, мислио сам да ми је потонуо цео свет. Ни данас не знам како сам ступио у разговор са жгољавим дечаком. Имао је шарену мараму повезану око главе и бистре плаве очи.

Пазите, живео је у мојој улици, а ја га до тада никада нисам видео!

Имао је чудан, дубок глас и из мене је извукао немир због кога сам седео сам. Од тог сусрета протекло је годину дана, Андрији сам постао најбољи пријатељ, и данас сам то, иако мој Андреш одавно спава са анђелима.

Он је често у мојим мислима,од њега сам научио многе ствари, а посебно ми је урезана једна реченица са којом се он будио сваког јутра:

„Carpe diem!“

Био је тешко болестан и свестан чињенице да је сваки нови дан који доживи за њега био дар од Бога. Андреш се није предавао, није плакао, често сам ја то чинио за њега. Није проклињао, није престао да мисли,упијао је сваку мрвицу живота и терао ме да мислим позитивно. Више је читао, више је шетао, више се радовао, сваки минут који је провео на овој планети није био узалудан и без облика. Једном ми је рекао:

„Немој да си тужан, сви смо ми само на једном путовању овде! Неко је у могућности да путује мало дуже, а неко веома кратко. Учини да ти то путовање буде екстра без обзира на дужину. Не дозволи да ти живот буде равно и монотоно путовање према гробу, искористи сваки дан.“

Схватио сам његову поруку.

Осмехнућу се, удахнути ваздух пуним плућима, избацити из главе слутње, нерасположење и лоше мисли и живети живот сваки секунд, сваки трен. Живот је само један и нећу дозволити да прође поред мене. Наш живот ће бити добар ако у сваком трену пронађемо радост и лепоту, ако му дамо смисао.

Зато – искористи сваки дан!

2 thoughts on “Искористи дан, Огњен Мутавџић

Оставите одговор

