Писање пејзажа по моделу ,,рибља кост“

Имали сте ликовно и наставник је тражио да насликате Зимски дан. Такав рад он је назвао Пејзажом. Воли да користи те паметне речи 🙂 а ради се о сликању природе.

Мој рад можда није много успешан, али биће користан. Ви насликајте свој Зимски дан.

11

После ликовног, имали сте српски и наставница тражи да напишете састав Зимски дан. И гле чуда, и она користи понекад оне паметне речи 🙂 само што је са исто као она наставника ликовног – ПЕЈЗАЖ!

Дакле, било да описујемо природу речима, било да нам у томе помажу четкица и боје, ради се о стварању пејзажа.

Е, сад сам сигурна да вам је било лакше на ликовном – користите боје, четкицу, мало или више умећа и ето – настаје слика која представља оно што ви видите или замишљате као зимски дан.

Исто то треба урадити и на часу српског, само што уместо боја и четкице, користите папир, оловку и свој богат речник 🙂

(Ако није богат – ЧИТАЈТЕ!)

Како пишемо састав по моделу ,,рибља кост“ о коме имате све у претходном чланку, сада ћемо практично да видимо како се то ради.

1. Погледајте слику Зимског дана и побројите све што на њој видите:

пахуљице, планински врхови прекривени снегом у даљини, бели кровови, дим се вије из оџака, снег, Снешко, облаци, јелка, деца, грудве, мајке носе пуне кесе украса, Деда Мраз…

2. Групишите све што сте набројали по сличности или удаљености или неком трећем критеријуму и дајте име тим групама:

а) деца, Снешко, грудве, санке – ДЕЧЈА РАДОСТ

б) окићена дворишта и куће, јелка, мајке и украси, Деда Мраз – НОВОГОДИШЊА АТМОСФЕРА

в) дрво покривено снегом, планински врхови, птице, облаци – ПРИРОДА

Овим смо направили ,,рибљу кост“:

22

А онда смо додавали ,,месце“ на кошчице и добили ову прву верзију састава на тему Зимски дан:

Зимски дан

               Свануло је дуго очекивано суботње јутро. целе недеље снег ме је изазивао, а ја нисам могао да уживам у грудвању. Морао сам да учим. Данас ћу се насанкати до миле воље.

                  Погледао сам кроз прозор. Оштри врхови планина у даљини белели су се у магли. И читав град био је још уснуо у белини. Тмурни обалци нису ме разочарали. Биће још снега и моћи ћемо да се грудвамо.

                 Истрчао сам под пуном зисмокм опремом напоље. Ударио ме је хладан ваздух, али и цика деце са оближњег брега. Сви су ми другари тамо. Неки се грудвају, други санкају, остали праве џиновског Снешка Белића. и ја сам се прдиружио зимској чаролији.

              Нисам ни приметио како је време брзо прошло. мајке су почеле да нас дозивају и сви смо кренули. Уз пут смо завриривали уд воришта и коментарисали украсе. Новогодишња чаролија свуда се већ осећа. Још само д ами Деда Мраз донесе леп поклон.

               Уморан сам, а чека ме учење. ипак, нисам тужан, Данашње зимске чаролије даће ми снагу да завршим све обавезе и дочекам наредни викенд.

И ето, није било ни тешко, ни компликовано, само добар план и задатак је ту. Али, да би оцена била највиша, отебно је прву верзију окитити оним речима које моји ђаци зову речима за улепшавање, а кад их много ,,сморим“ кажу речима за замлаћивање – песничким речима, тј, стислким средствима. како може један пекзаж без епитета (придева), без поређење (снежни врхови као ледене пирамиде), без ономатопеје (врисак деце, сика, граја) и много тога…

Улепшајте рад и ЧИТАЈТЕ!!!

2 thoughts on “Писање пејзажа по моделу ,,рибља кост“

Оставите одговор

