Писање састава по моделу ,,рибља кост“

Чујем пре неки дан децу како сутра имају писмени па се спремају. Како писмени из српског није учење формула и дефиниција, већ пресек континуираног описмењавања, провера усвојености правописних и граматичких правила, а поврх свега – празник читалачке културе!

Дакле, недељама смо читали, па сад да покажемо како смо обогатили речник и свој стил!

Ја их запитам како се то спремају. Наравно, они мене упуту на најпопуларније сајтове на којима се могу наћи готови састави за писмени за све разреде. 😦

Ја рекох деци да постоје 3 правила припремања за писмени:

1. ЧИТАТИ

2. ЧИТАТИ

3. ЧИТАТИ!!!!

Како они нису имали времена за читање, морали смо да прибегнемо експрес припремању за писмени, што је обичај савремених ђака. 😦

Предложила сам им да прво направе скицу онога о чему ће писати и дала нека основна упутства како се структурира задатак. Модел који сам им предложила, а који нисам ја измислила, већ професори Педагошке академије у Алексинцу, а усвојили њихови добри ђаци, садашњи учитељи и моје друге колеге, назвали смо ,,Модел рибља кост“ и представља основну струкутру сваког задатка:

images (12)         0

 

Кажу клинци – па нећемо рецепт за рибљу чорбу, него за састав! 🙂

Ево, овако изгледају етапе у писању, тј, кошчице које се формирају око главних мотива:

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

ВАЖНО!

Структура пасуса:

Прва реченица сваког пасуса је његова тема, следећом ту тему развијамо да би последња реченица писауса уједно била и веза са следећом темом, са новим пасусом, који ће имати нову тему, причаћемо о нечем другом што развијаглавну тему (ону из налсова) а ја је зовем ,,лепак реченица“.

Срећно писање, али и ЧИТАЊЕ!!!!!

 

2 thoughts on “Писање састава по моделу ,,рибља кост“

Оставите одговор

