Да ли се иде у Тајланд или на Тајланд?

Како су у Србији најважније вести извештаји о путовањима у егзотичне крајеве популарних певача и њихових најдражих, последњих дана сви извештавају како су неки од њих отишли У ТАЈЛАНД!

Некако ми пара уши ово улажење у острво, па се запитах да ли идемо У Кубу, У Мадагаскар, У Свети Стефан и ништа од тога ми не одговара. Како се онда може ићи У Тајланд, а не на Тајланд?

Онда сам проверила да можда није било превођење енглеског израза уз помоћ Гугл преводиоца:

tajland

На крају, ја закључих да се иде НА ТАЈЛАНД, али после допуне која следи, нешто више нисам сигурна шта је правилно, знам само да све више нагињем пароли ,,Ја хоћу, како ја хоћу!“

Допуна:

10.2.2015.

NaU: Tajland nije ostrvo. 🙂

Аутор чланка: Хвала на овој сугестији, ја сам само наставник српског језика без довољно пара за луксузне дестинације, али изгледа и са ограниченом општом културом. 🙂
Нема везе, језик је и ту решио проблем – Тајланд није острво, али су нека од најлепших острва света њихова туристичка понуда, па се отуда доживљава као острвска земља и језички осећај већине говорника српског језика, а проверила сам са онима који су рођени у говорном подручју које је ушло у основицу књижевног језика, налаже употребу предлога НА уз ову именицу, а не У како би било логичније кад се ради о држави што Тајланд јесте.
Дакле, открили смо још једну недоумицу, којом се Правопис из 2010. није бавио, па смо још једном препуштени сопственом језичком осећају, који све више упућује на правопис ,,баба Смиљане“ или ,,бабе-Смиљане“ (и за ово морам да проверим у Правопису, све ми се више чини да не знам језик који ми је ужа стручност – лош ђак или немарност оних који су стручнији од нас, лоших ђака). 🙂

И после допуне – да ли се иде у Тајланд или на Тајлад?

Ја бих волела, али вероватно никад нећу отићи НА ТАЈЛАНД! 🙂

Острва Тајланда

7 thoughts on “Да ли се иде у Тајланд или на Тајланд?

  1. Dobar dan.
    Izvinite što ovde, u ovoj rubrici, ostavljam komentar. Čestitam Vam na dosadašnjem radu u kome se trudite da stano pomažete deci koja vole srpski jezik i koja vredno rade kada su u pitanju takmičenja. Najbolji način, po meni, jeste rešavanje testova sa prethodnih godina, njihovo analiziranje i pisanje svih izuzetaka, kao pečata našeg jezika. Probem nastaje u tome što su dostupni samo testovi od 2007. godine. Da li imate testove od prethodnih godina i ako ih imate, da li biste mogli da mi ih pošaljete putem E-mail?
    Veliki pozdrav

  2. Ja čak nisam ni nastavnik srpskog jezika, tako da ću možda sad i da pogrešim. U delu Vaše rečenice: „…кад се ради о држави што Тајланд јесте“ nedostaje reč „kontinentalna“. I Kuba je, osim što je ostrvo, država, pa se opet ide NA nju. 🙂

    • Vidite kako je tek u nasim glavama – srbista 🙂 kad smo u stalnoj vatri kako reci. Sve ste u pravu, ide se na Kubu. Jer je ostrvo,i taman kad mislim uklavirih,objasnicu deci …Puf! Tajland nije ostrvo. Otuda resenje moze da bude ono moje opredeljenje da ima puno ostrvag.pa ga dozivljavamo vise kao ostrvrku zemlju a manje kao drzavu. Nenam drugo objasnjenje 🙂

    • Хвала на овој сугестији, ја сам само наставник српског језика без довољно пара за луксузне дестинације, али изгледа и са ограниченом општом културом. 🙂
      Нема везе, језик је и ту решио проблем – Тајланд није острво, али су нека од најлепших острва света њихова туристичка понуда, па се отуда доживљава као острвска земља и језички осећај већине говорника српског језика, а проверила сам са онима који су рођени у говорном подручју које је ушло у основицу књижевног језика, налаже употребу предлога НА уз ову именицу, а не У како би било логичније кад се ради о држави што Тајланд јесте.
      Дакле, открили смо још једну недоумицу, којом се правопис није бавио, па смо још једном препуштени сопственом језичком осећају, који све више личи на правопис ,,баба Смиљане“ или ,,бабе-Смиљане“ (и за ово морам да проверим у Правопису, све ми се више чини да не знам језик који ми је ужа стручност – лош ђак или немарност оних који су стручнији од нас, лоших ђака). 🙂

Оставите одговор

