Пројекат успео!

Пројекат успео!

или

Најкраће упутсво за уништавање генерација (читај: будућности)

 

Пре десет година мислила сам да ми се свет срушио на главу!

Дуго сањано место наставника српског језика заменило је решење о технолошком вишку и премештање на радно место школског библиотекара.

Ушетавши у овај за мене одувек омиљени свет књига, али никад жељено радно место, ја сам доживела просветљење!

Ушетала сам у свет давно заборављених педагошких правила и учила – свет старих методика српског језика, математике, природе и друштва, збирке логичких и лексичких задатака, дидактика, гомиле дијапозитива, старих графоскопа, грамофона без игала али са безброј плоча које носе звук свих дувачких, гудачких и других инструмената; склањала сам прашину и паучину са давно пожутелих слика годишњих доба, постера воћа и поврћа, домаћих и дивљих животиња, уредно послаганих таблица, крезубих рачунаљки, поломљених картоинских и жичаних модела купа, пирамида, ваљака…

Премотавала сам у глави реченице ,,напаљених“ пропагатора ИКТ-а у настави о нашој, дакле наставничкој инфериорности пред генијалношћу инфомратичких урођеника који ће нас несагледивим потенцијалима својих малих главица напасаних на јутјуб снимцима сербијена, насте-расте или дидактици ,,кол оф дјути“ уздићи до светских висина. Ови великоумни ковачи нових супернапредних методичких приступа  и творци измишљених славина и топлих вода, желели су да се играмо, да будемо толерантни, да певкамо, свиркамо и лепкамо, здраво се хранимо, говоримо три страна језика до десет година и – да заборавимо…

Требало је заборавити да су некад деца у предшколском узрасту имала целу годину за социјализацију и усвајање напредних животних вештина које су се надограђивале на основно, кућевно, домаће, бабино и дедино васпитање и које је после Добар дан! Хвала! Изволте! До виђења! подразумевало Молим Вас, Могу ли, Да ли је у реду…

Требало је да заборавимо да су се слова ћирилице, најсавршенијег светског писма, најпре штампана, па писана, учила скоро целу школску годину, и то након што су руке истрениране да исписују косе танке усправне дебеле (по једна страна код мање строгих учитељица).

Требало је да заборавимо да је читање најсложенији мождани процес и да га је немогуће савладати ако дете најпре не озвучава слова, сриче, па тек онда чита (јасно и са разумевањем тамо негде у мају, дакле пред крај школске године, баш онда кад научи да рачуна од 20 до 100).

Требало је заборавити да ред у свесци значи ред у глави, навикама, понашању, одрастању, запошљавању, раду, посвећености.

Требало је заборавити да смо ми грађанско друштво били и имали онда када су творци наших методика јурили овце и аплаудирали јавним погубљенима својих владара.

Требало је заборавити све национално, прадедовско, исконско, а пре свега радозналост неписменог тршићког сељачића који је калуђере приупиткивао за ово и оно слово, домишљатост кротитеља смиљанских бујица и потока, понос, част, образ и поштење идворског имигранта…

Траса за заборав била је једноставна – уништити школство!

Кораци следећи:

1. угасити сваки и најмањи пламичак сећања на педагошке академије, методике сваког предмета за учитеље, вежбаонице, практичну наставу, методичке припреме на пола стране;

2. у првом разреду у прелету савладати ћирилицу, у 2. учити латиницу, од 3. разреда инсистирати на наизменичном писању ћирилицом и латиницом на штету ћирилице;

3. страни језик форсирати, а предмете животних вештина укинути или свести на најмању могућу меру;

4. националној историји и култури претпоставити информатичку писменост, толеранцију, родну равноправност;

5. на сваком кораку и у свакој прилици гурати протесте просветара због плата и социјалног статуса, а опште незадовољство родитеља и успаваност друштвених величина искористити за доминацију на тржишту уџбеника.

Након што се министар просвете заузео за лекаре а не запослене у просвети, након што су председнику пуна уста ћирилице и значаја српског језика а предмет Српски језик потиру којекакве европски прихватљиве дигитализације и родне равноправности, након што су издавачима, највећој економској сили у земљи, пуна уста добробити деце и значаја читања, а плате школским библиотекарима смањене, након много замајавања и скретања пажње, није ли време да се каже – пројекат успео?!

P.S.

,,Моје племе сном мртвијем спава,

суза моја нема родитеља…“

 

 

 

Advertisements

One thought on “Пројекат успео!

  1. Како сте успели да сваку моју мисао сазнате и напишете је у овом тексту?Дешава ми се да револтирана епском глупошћу за коју сазнам или је примим у виду „белосветских брзих путева ка успеху“ ходам по кући и изговарам Његошеве стихове које сте цитирали. Онда додам :“ Е, кад би за ово чуо, поново би умро од муке и јада!

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s